top of page

הפסקת עישון -עדותו של בן


שמי בן. סיימתי לפני ארבע שנים את שירותי הצבאי. שרתתי ביחידת שדה, ומהיותי קצין נשארתי בצבא עד גיל 26.

בצבא למדתי לתואר ראשון, ועכשיו אני עובד במשרה חלקית ומסיים תואר שני במנהל עסקים. לפני 4חדשים התחתנתי. לפני החתונה -חברתי ,שהיא עכשיו אשתי, הציגה בפני תנאי. שאפסיק לעשן. התחייבתי , הפסקתי לתקופה קצרה, שבה לא ממש עמדתי בהחלטתי ומדי פעם "נתפסתי" ולפני כחודשיים הרגשתי שאני מתפוצץ... אם לא אעשן יש לשער שאשתגע. הייתי עצבני ומאוכזב שלא הצלחתי להפסיק את העישון ומלבד זאת גם לא יכולתי לעמוד בהבטחה שאליה התחייבתי .

מזלי שאשתי היא אישה מבינה, והיא ויתרה לי בצער רב, ולא נאלצתי יותר לשקר. נכנסתי ממש ללופ של דכאון ואכזבה מעצמי, מחשבות על מה היא חושבת עלי, ומצד שני איזו התעלמות כאילו זה לא נוגע לי. מישהו הציע לי טיפול גמילה מעישון, ואפילו נרשמתי לקבוצת נגמלים. זה לא עבד.

הלכתי למדקר סיני שהבטיח תוצאות מאד מהירות ויעילות. גם זה לא התאים לי. לפני פגישה עם המדקר חשתי בכל פעם דפיקות לב מואצות וחיפשתי סיבות ותירוצים למה לא להגיע. ובכל זאת המשכתי כמה פעמים עד שלא הייתי מסוגל ללכת אליו יותר.

התחלתי ולא סיימתי גם טיפול בעזרת תרופות מיוחדות למתמכרים , ולא עזר. הסיגריות המשיכו ללוות אותי , עד ששמעתי על שיטת הטיפול ב"דמיון מודרך" שאינה משתמשת בתרופות או מחטים, ואינה טיפול פסיכולוגי עמוק שאין לי סבלנות לעבור. מצאתי מטפל שמה שאהבתי אצלו הוא כי בפגישה הראשונה בינינו הסביר לי כי הטיפול בדמיון מודרך יביא אותי בעצמי להחלטה להפסיק לעשן, וכי לי עצמי יש שליטה על כל התהליך במשך כל הפגישות., וכי בעזרת הדמיון המודרך אוכל גם להבין מה גורם לי להתמכרות לסיגריות וגם לשלוט בזה ולהפסיק. היום אני כבר שנה ללא עישון בזכות הטיפול הנפלא הזה.


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
אין עדיין תגים.
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page